יחימוביץ': "הצעד של דרעי שינה לחלוטין את התוואי ופתח מחדש את הדיון"

    אבי יעקב No Comments on יחימוביץ': "הצעד של דרעי שינה לחלוטין את התוואי ופתח מחדש את הדיון"
    1:49
    22.05.24
    נתי קאליש No Comments on בוילה יוקרתית באזור מרוחק: מסעו של האדמו"ר מויז'ניץ לאשדוד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברת הכנסת שלי יחימוביץ מהמחנה הציוני שוחחה הערב (ב') עם אבי מימרן במהדורה המרכזית של קול חי סביב דו"ח מבקר המדינה שמצביע על כשלים רבים בסוגיית הגז.

    יש פתרון או שמאוחר מדי?
    ודאי שיש פתרונות. הפתרון הראשון הוא להחזיר את הגלגל לאחור ולקרוא לדיוויד גילה לחזור לתפקידו ושיכריז על השותפות כמונופול. דבר נוסף, אם אי אפשר להתגבר על המונופול אפשר להטיל פיקוח על המחירים.

    ומה יקרה בממשלה הבאה?
    כמו שיודעים להטיל פיקוח על לחם וקוטג' ככה יטילו פיקוח על מחיר הגז. מחיר הגג של ששה שקלים הוא צמוד למדד המחירים האמריקאי ואין סנקציות אם ייגבה מחיר גבוה יותר. כשרוצים לפקח פה – אז יודעים לפקח.

    צריך לציין כי המבקר מותח ביקורת חריפה על כך שבתוך המתווה הממשלה אוסרת על עצמה לפעול במשך 10 שנים בנושא ואוסרת על הכנסת לחוקק הצעות חוק בנושא, המבקר קורא לזה התפרקות.

    אני אומרת שמשהו לא הגיוני כאן. לא יתכן ששורת כשלים שיטתית כאן נוגעת לכל התחומים. מחירים, כח אדם, סוגיית הפיקוח, נושא הרשיונות ועוד המון דברים. לא יכול להיות שבכל רגע שבו הייתה אוזלת יד אז קומץ הטייקונים הרוויחו מזה כסף. הגיע הזמן להסיר מסיכות ולהגיד שמשהו לא בסדר. המעורבות של חברות הגז במתווה, הנגישות המופרזת שלהם למקבלי ההחלטות היא מופקרת.

    הציבור לא זכה לשום יצוג יש כאן משהו מאוד לא תקין. צריך לשקול במלוא הזהירות הראוייה חקירה פלילית סביב זה. בשביל זה יש לי חסינות כדי שאוכל לומר דברים שאדם מהשורה לא יכול לומר.

    ויש לה גם בקשה: "הממשלה לא רק עוקפת את הכנסת אלא גם עוקפת את עצמה כשזה הופקד בקבינט המדיני בטחוני בסודי סודות. אנו זקוקים לציבור, כי הכלים ניטלו מאיתנו".

    על הצעד של דרעי יש לה מחמאות. "התרומה של אריה דרעי הייתה גדולה מאוד. אני מודה שבהתחלה כעסתי עליו למה הוא לא השאיר אצלו את הסמכות, אבל בדיעבד הבנתי שהצעד שלו שינה לחלוטין את התוואי ופתח מחדש את הדיון".

    על הבחירות בוועדה למינוי דיינים והמחלוקת ביהדות התורה אמרה יחימוביץ' כי היא טרם גבשה החלטה בנושא. "אחרי שאראה את כל השמות אני אבחר באנשים הראויים ביותר".

    לשאלה מה היא יודעת על השיחות שהתקיימו בין נתניהו להרצוג אמרה יחימוביץ "אני לא משוכנעת שהתנהל מו"מ. יש ביניהם פגישות שמחויבות בגלל החובה של ראש ממשלה לעדכן את ראש אופוזיציה. בוז'י אמר לי שלא היו שיחות על כניסה לקואליציה ואני מאמינה לו".

    על תקציב המדינה שבדרך הטעימה יחימוביץ ש"למרות שאנחנו באופוזיציה אין לי ספק שעל הדברים טובים נצביע בעד. אני תומכת נלהבת בהעלאת קצבאות הילדים. זה אחד המכשירים החשובים ביותר לצמצם את הפערים ואין מצב שאני אצביע נגד העלאה בקצבאות. נבדוק כל דבר לגופו". אמרה.

    האזינו לראיון המלא



    0 תגובות